KENAPA COLLAGEN POWDER SHAKLEE TERBAIK?

by azszua03 on 2 December 2012

 

Nak tahu apa istimewanya Collagen powder dari shaklee ni? Sebelum tu kena tahu dulu apa fungsi kolagen ye. Kolagen ni umpamakan gam yang melekatkan tisu-tisu dan tulang kita. Semakin meningkat usia, “gam” ini mula berkurang, maka kendurlah kulit, sendi mula sengal sengal dan sekaligus menampakkan kesan penuaan.Jom kita baca lebih teliti mengenai kolagen.


Apakah kebaikan kolagen?

1. Anti Penuaan secara keseluruhannya
2. Mengembalikan keanjalan kulit
3. Melembabkan kulit (moist)
4. Meningkatkan pergerakan sendi
5. Mencerahkan dari dalam
6. Menegangkan kulit dan merawat kedutan
7. Menyuburkan sel-sel seperti waktu muda

  CARTA ASAS FUNGSI KOLAGEN

 

Kenapa Collagen Powder Shaklee terbaik?

1. Kolagen Daripada Sisik Ikan Merah
Sumber kolagen terdiri dari pelbagai, ada produk yang berasal dari tomato, blueberry, brokoli, rumpai laut dan macam macam lagi. Tapi Kolagen Shaklee berasal dari sisik ikan merah..Kenapa ye?
Tahukah anda ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m (5km)? Makin dalam lautan tu makin tinggi tekanannya dan sebab tulah ikan biasa sukar untuk hidup dalam kedalaman tersebut. Berbeza dengan ikan merah, ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pound ( 9kg), bertelur dan hidup bebas dalam kedalaman tersebut. Sebab inilah ikan merah sumber kolagen terbaik dan tahan lasak:
  • Sangat lasak dan elastik
  • Kepaduan sel yang sangat tinggi
  • Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  • Jisim molekul yang sangat rendah membantu penyerapan optima
 
 
 
2. Jisim Molekul Yang Sangat Rendah
Jika anda lihat dalam gambar diatas, bilangan asid amino dalam molekul biasa (300,000 dalton) sangat besar dan sukar diserap oleh tubuh…bukan tidak diserap langsung tetapi drpd 100% mungkin yang sampai kedlm sistem cuma beberapa %, secara mudahnya kurang dari 100%.
Berbeza dengan Collagen Powder, bilangan asid amino cuma 3 (1000 dalton) dan ini memudahkan penyerapan kedalam sistem badan. (Penyerapan Unggul) Jadi tiada yang terbazir dan kesan nya akan dapat dirasai lebih cepat!
Kolagen lain yang mempunyai jisim >300 000 dalton perlu melalui Stomach Digestion –> Intestinal Digestion –> Breakdown protein into amino acid..banyak kan prosesnye dan yang sampai ke lapisan dermis pun tidak 100%.
 
 
Shaklee Collagen Powder yg mempunyai jisim molekul 1000 dalton, sgt ringan dan mudah diserap ke lapisan dermis. HIGHEST ABSORPTION-WITHOUT DIGESTION
 
 
 
 
3. Lebih Daripada Hanya Kolagen
Lazimnya kalau kita beli kolagen, kolagen jelah kita dapat kan? Tapi berbeza dengan Shaklee ye…Shaklee Collagen Powder turut memberikan PENGHIDRATAN (MOIST), KEANJALAN (ELASTIN), DAN ANTIOKSIDAN.
Collagen Powder dilengkapi dengan asid hidraulik yang dapat mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. How cool is that?
Kolagen ikan, kerang-kerangan dan bakteria Lactobacillus acidophilus pula memberikan kesan elastik yang menakjubkan. Ianya mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit. Kehadiran bakteria baik ni turut membantu dalam penyerapan unggul!
 
 

Apa fungsi setiap bahan dalam Shaklee Collagen Powder? 

Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal 
Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata
Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen
Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan.
Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga.
Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.
 
Jadi, semua dah baca mengapa Collagen shaklee adalah yg terbaik kan? Kolagen dipasaran mmg banyak….pelbagai jenama dan dari pelbagai sumber…tapi pernahkah anda ketahu detail kolagen yang anda makan @ akan makan? berapa mg kandungan kolagennya? walau apapun yang anda makan, apa supplemen pun yang anda ambil pastikan ianya selamat, ada ujuan klinikal, sumber natural dan berkesan (penyerapan optimum) fikir-fikirkanlah…. 🙂 click sini untuk info lanjut tentang harga Collagen Powder Shaklee


Jika ingin mendapatkan kepastian tentang benarkah Collagen ini benar2 memberi kesan positif sila ke entry ini ——>  SET KULIT GEBU

KLIK UNTUK PESANAN TERUS

KLIK UNTUK PESANAN TERUS


Berminat nak Order :

Pn. Azmiah/En Huzair
ID 869678
FB : Nurqaseh Outlet Full
Sms/wassap : 010-3223139

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: