KERANA SEBOTOL AJHT ( Advance Joint Health Tablet)

by azszua03 on 3 April 2014

Maybe tak semua org tahu lagi kot…yg Shaklee (M) Sdn Bhd dah bertegas bahawa mulai 1hb April 2014 semua SID tak boleh jual produk Shaklee bawah dari harga pasaran kepada pelanggan. Siapa yang langgar peraturan ini akan di gantung keahlian atau terus di terminate keahliannya….
So, sejajar dengan langkah itu saya yg sebelum ini pernah juga menjual produk Shaklee dibawah harga pasaran mengambil langkah berjaga2 dan telah pun bermula menjual produk pada harga pasaran mulai Mac 2014.
Saya pandang langkah2 “pembersihan” dari pihak Shaklee ini melalui sudut positif adalah sgt bagus. SID semua boleh bersaing secara sihat dan produk Shaklee yg semua tahu sgt bagus tentunya lebih eksklusif. Dan bagi pelanggan tetap saya sebelum ini mereka menerimanya secara baik dan seorang demi seorang kini menyertai Shaklee. Jadi, saya bangga menjalankan tanggungjawab saya sebagai SID yang beretika. Pelanggan saya kini pula lebih yakin dengan produk shaklee kerana mereka tidak teragak2 menjadi ahli sbb tahu mereka akan gunakan produk ini dlm jangkamasa yang lama atau sampai bila2. Kenapa mereka perlu byr lebih jika mereka boleh jimat seumur hidup. RM 65 sahaja pun untuk pendaftaran….RM 10 jika perlu pos kit permulaan. Jimat sgt….
Kisah hari ini berkenaan keahlian sorang customer baru saya ni. Lelaki muda… seorang askar…kemas pakaiannya dengan uniform….Bersungguh2 mahu membeli sebotol Advance Joint Health Tablets….ala supplement untuk kesihatan sendi tu…saya mmg masih simpan 3 botol AJHT untuk kes2 kecemasan sbb saya tahu kat Shaklee dah takde stok.hihihi….dari cara dia bertanya saya tahu dia atau mungkin parents dia mmg dah consume AJHT tu….so maybe stok habis dan dia tercari2… dia dapat tahu saya jual pun dr rakan dlm kem katanya. Ok…
En. Askar : …akak xjual harga ahli ke?
Saya : tak, saya minta maaf sbb saya x boleh jual harga ahli, sbb harga ahli eksklusif untuk ahli shj…
En. Askar : ermm…mcm mana nak jadi ahli kak?
Saya : rm75 jer nk jadi ahli…mmg berbaloi…xyah fikir2 dah…terus dpt harga ahli…pastu boleh guna seumur hidup….mcm beli AJHT ni satu…harga ahli baru rm**….kalau tak ahli dah rm***…baru satu produk…bayangkan tiap2 bulan kamu beli AJHT ni…berbaloi tak jadi ahli? Jimat tak?
En. Askar : ok kak…saya nak jadi ahli! Bayar ahli sekali tapi jimat seumur hidup….
Kadang2 pelanggan ni bukan xmo jadi ahli, tapi xnampak apa kelebihan jadi ahli tu…ni baru citer tentang sebotol AJHT…terus nak jadi ahli….belum citer tang ESP…VIVIX…. dan OSTERMATRIX yg tengah promo sekarang nih…lom citer tang bisnes…kalau citer mau satu Kem Terendak dia bawa dtg register ahli…hehehehe gurau jer…
Walau apapun…saya suka bisness Shaklee ni sbb produk dia…sbb produk mmg rebutan ramai…sbb produk org yakin dengan Shaklee…bila pelanggan2 gembira….saya lagilah hepi…
Your Trusted SID
Azmiah & Huzair
Hp: 010-3223139

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: