SHAKLEE BUKAN UNTUK BUAT DUIT !!

by azszua03 on 18 September 2014

Hurmmmm….zaman sekarang nih bila sebut SHAKLEE jer org akan terus buat conclusion “Shaklee MLM bisnes cari org, pastu jadi kaya” dan ada juga sesetengah insan, yg dulu sama2 kawan ngan saya buat bisnes peruncitan sekarang takut dengan saya, takut saya ajak join Shaklee kot…nak balas msg saya pun mcm nak tak nak, apa lagi nak tegur kat FB, pastu perli la bisnes MLM ni negetif ajer pada dia… Dia rasa asalkan namanya MLM mesti keje tipu org…sedih mmg sedih la…tapi saya tak boleh senang2 nak ubah mindset org yg negetif mcm tu…mungkin dia ada sejarah hitam dengan syarikat MLM sebelum2 ni kot….tak boleh la kita berfikiran negetif mcm dia juga kan

Shaklee MLM Bisnes Cari Orang?

Cuma nak betulkan, Tiada bisnes yg tak cari orang, semua bisnes atas muka bumi Allah ini pasti ada networking sesama manusia, bukan dengan monyet, dengan gajah mahupun dengan harimau. Sbb segala produk yg kita niagakan mestilah kepada manusia yg mempunyai kuasa membeli. Adakah monyet, gajah dan harimau mempunyai kuasa membeli? Alahai pelik benar rasanya….dan rasanya sehingga ke hari ni, belum pernah lagi saya memaksa sesiapa membeli produk saya. Lom ada lagi yg pengsan kena tumbuk dengan saya sbb tak beli Alfalfa sebotol….dan belum ada lagi rasanya yg saya jentik sbb tak jadi beli walaupun dah order brg dengan saya. 

Orang semua kan?
Sama juga masa saya jual baju kanak-kanak dulu (eh sekarang pun jual juga)…saya tetap berurusniaga dengan makhluk Allah bernama manusia. Tiada paksaan, itulah akad yg dipersetujui sekiranya kita berurusniaga. So, normal la kan kalau bisnes mana2 pun cari org, cari manusia… yg bezanya, org yg dicari itu mahu atau tidak jer dengan produk yg ditawarkan. As simple as that! So, kesimpulannya Shaklee bukan bisnes cari duit sahaja, tapi bisnes cari kawan juga!

Tawarkan kesihatan, bukan kemewahan

Satu lagi yang saya nak betulkan. Dalam Shaklee, terutamanya group kami, tidak sekali2 menawarkan atau menjanjikan anda akan hidup mewah, ada banglo mewah, ada kereta mewah…no..no..no…apa perkara pertama yg kami tawarkan ialah taraf kesihatan yg lebih baik sekiranya anda konsistant dengan consume produk Shaklee, itupun dengan izin Allah sekiranya di izinkan. Cuma jika anda ingin mendapatkan pendapatan sampingan dengan hanya mendaftar sebagai SID, insyaallah ada hasilnya itupun dengan usaha, kegigihan dan doa. Bukan duduk goyang kaki kak mah oii…..dan usahanya pun bukan yang bukan2…bukan suruh pi tarik org buat loan secara paksarela. Tidak sama sekali!…. anda hanya usaha untuk menjual produk yg mmg dah hot dan terbaik ni jer…..banyak anda jual, byklah bonus yg anda terimatakde org join ahli bawah anda pun, anda still boleh dpt duit sampingan buat belanja dapur. So, jgn daftar2 jer sebagai SID fikir buat Shaklee sbb nak kaya…Shaklee tak tawarkan kekayaan tapi tawarkan kesihatan utk anda semua…itu yg utama. Nak kaya lain cerita…yg penting sihat dulu!…Shaklee bukan peluang utk buat duit sahaja, tapi Shaklee peluang untuk meningkatkan taraf kesihatan anda asasnya.

 Bukan kerana wang semata…

Bisnes Shaklee bukan untuk mereka yang Malas

Ok, saya pernah jumpa seseorang yg bertanya pada saya, adakah apa yg saya buat sekarang, sama dengan waktu saya mula2 register sebagai SID dulu? nak tahu saya jawab apa? saya jawab “sekarang lebih byk yang saya perlu korbankan berbanding dulu…masa, wang ringgit, perasaan, tidur juga…hahaha” katanya, “ohh…saya ingat makin lama makin senang…tgu duit masuk jer“… ok sekali lagi saya tergelak besar. Rasanya mesti ramai yg rasa mcm tu kan? makin tinggi rank makin senang kerja, sebenarnya anda silap! tak semudah itu utk kami goyang kaki….sebab apa? sbb matlamat kami bukan utk senang sorang2, bukan untuk fikir periuk nasi sendiri sahaja…niat asal kami ingin membantu lebih ramai lagi rasa apa yg kami rasa. Jadi, mana mungkin kami boleh duduk diam. Jadi, satu jer kesimpulannya, sejak dari daftar ahli hingga kesaat ini saya tak pernah sia2kan waktu yg saya ada. Apa sahaja yg boleh dilakukan untuk improve bisnes dan kehidupan saya akan lakukan, hadiri class, coaching, COD, meeting, ulang alik restok barang semua saya dan suami buat. Senang cerita, Bisnes Shaklee bukan untuk sesiapa yg nak goyang kaki, bukan untuk orang malas!

Sekian, terima kasih 🙂
JOM SERTAI KAMI DI SHAKLEE

Your Trusted SID
Noorazmiah Mohamad/Huzair B. Bahrin
Wsp : 0103223139/0103223137
Fb : Nurqaseh Outlet Full
ig : nurqasehoutlet

Your Trusted SID
Azmiah & Huzair
Hp: 010-3223139

{ 2 comments… read them below or add one }

Che Da Che Yu September 18, 2014 at 5:13 am

Betul tu mami.. dulu sy pun pernah kene tipu ngan MLM. Tapi sejak kenal Shaklee ni mmg lain dari yang lain. Rugi lah sape yg tolak.

Reply

azmiah mohamad September 18, 2014 at 5:49 am

Kan…yg jadikan ianya buruk hanya kerana tangan2 yg rakus nak kaya cepat jer….

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: