9 TIPS DAN PETUA MILIKI RAMBUT SIHAT DAN CANTIK

by azszua03 on 17 October 2014

Semua orang mahukan rambut yang sihat, hitam berkilat dan juga kuat kan? Tak kiralah yang berambut lurus, kerinting mahupun ikal, semua nak rambut yang sihat. Setelah anda tahu punca kerosakan dan keguguran rambut didalam entry yang lepas, kali ini saya nak kongsikan pula petua2 untuk memiliki rambut yang cantik dan sihat. Selain dari rawatan moden melalui produk penjagaan semulajadi Prosante dan juga amalan makan supplemen, mungkin petua petua mudah seperti dibawah memberikan manfaat untuk anda cuba. Jangan lupa lihat testimoni yang berjaya dengan tips no 9 tau!

1. Limau purut hilangkan kelemumur.

kulit kepala yang gatal mungkin disebabkan kelemumur. Untuk mengjilangkan kelemumur dan kegatalan anda boleh mengambil 2biji limau purut kemudia dibelah dua. Picit dan gosok limau tersebut dikulit kepala secara rata. Mungkin sedikit pedih terutama jika kulit kepala anda terluka akibat digaru. Selepas 5-10 minit, bilas bersih. Lakukan selang sehari sehingga kulit kepala rasa segar dan kelemumur hilang.
Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Khasiat dari limau purut

 

2. Santan Kelapa Hitamkan Rambut.

Rasanya petua yang satu ni ramai yang sedia maklum. Cara dia mudah sahaja, perah kelapa menjadi santan. Sapu rata santan pada seluruh rambut anda kemudia balut rambut dan kepala. Biarlan selama 15-20minit. Cuci hingga persih. Anda akan berpuas hati dengan hasilnya jika kerap kali anda cuba petua ini. Santan bukan sahaja boleh menghitamkan rambut anda malah menyubur dan menyejukkan kulit kepala.
Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Santan kelapa menyihatkan rambut

3. Lidah Buaya Menguatkan rambut.

Pokok lidah buaya mmg terkenal dengan khasiatnya dalam bidang kecantikan dan kesihatan. Salah satu khasiat lidah buaya ialah merawat masalah rambut gugur. Cara mudah petua ini ialah dapatkan lendir lidah buaya dan sapu dikeseluruhan rambut dan kulit kepala. Biarkan dlm 15minit kemudian bilas dengan air bersih. Lakukan sekerap mungkin insyaallah masalah rambut gugur dan rambut kering dapat diatasi. Selain itu juga ia mampu menyejukkan kulit kepala dan melegakan sakit kepala.
Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Aloe Vera atau lidah buaya

4. Daun Bunga Raya Melebatkan Rambut.

ok, ramai tahu khasiat daun bunga raya kan? Antaranya ialah menurunkan suhu badan. Terutamanya bagi kanak2 yang kena demam panas. Tapi tahukah anda daun bunga raya juga boleh digunakan untuk melebatkan rambut. Caranya…ambil beberapa tangkai daun pokok bunga raya bersihkan dengan air. Kemudian ramas daun bunga raya dalam sedikit air sehingga daun mengeluarkan lendir. Ambil dan lumurkan ke rambut dan kulit kepala. Perapkan dalam 10-15minit. Bilas dengan air bersih. Lakukan dua atau 3kali seminggu.
Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Daun Bunga Raya penuh Khasiat

5. Daun Rambutan Merawat Rambut Rosak.

Perghh..kalau tengok buah rambutan yang merah2 nih mmg keliur habis. siapa yang tak makan buah rambutan yang manis berjus ni kan? Semua orangpun suka. Tapi berapa ramai pula yang tahu selain buahnya yang sedap dimakan, daun dari pokok rambutan juga mempunyai khasiat yang tidak kurang hebatnya. Daun pokok rambutan dikatakan mampu merawat rambut kerng dan bercabang. Caranya, ambil segenggam daun muda dari pokok rambutan, basuh bersih, ramas hingga daun mengeluarkan lendir, lumur pada rambut dan kulit kepala. Lakukan 3 kali seminggu, insyaallah anda akan berpuas hati dengan hasilnya.
rambutan, Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Daun pokok rambutan

6. Kulit Tembikai Membersihkan Kulit Kepala.

Bahagian lapisan putih pada kulit tembikai dikatakan mampu membersihkan kulit kepala dari kotoran dan habuk. Hanya gosokkan bahagian putih itu kepada kulit kepala dan biarkan 20-30minit sebelum dibilas dengan air bersih. Insyaallah bila kulit kepala bersih, kelemumur tidak mudah mendekati dan rambut akan lebih sihat.

7. Air Rendaman Kacang Hijau Lebatkan Rambut.

Petua ini pula sgt mudah…ambil secawan kacang hijau basuh bersih dan kemudian rendam semalaman kacang hijau terbabit didalam bekas yang mana airnya lebih sedikit. Kemudian tapis dan asingkan kacang hijau terbabit dari air rendaman. Ambil air rendaman dan lumur keatas kulit kepala dan rambut. Balut dengan tuala dan perap dalam sehingga kering. Apabila kering bilas rambut dengan air bersih.
Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Air rendaman kacang hijau

8. Yogurt Melembab dan Mengilatkan Rambut.

Sedapnya yogurt!…ha, selain sedap dimakan, yogurt juga boleh dijadikan perapi rambut sekaligus merawat rambut rosak. Yogurt berfungsi melembabkan rambut. caranya, sapu yogurt pada rambut dan biarkan selama 15-20minit sebelum dibilas. ulang sekerap mungkin bagi merawat rambut. insyaallah, rambut anda akan mudah diuruskan dan menjadi lebih sihat.

9. Ambil Supplemen untuk nutrisi rambut dan rawatan luaran

Pengambilan suplemen untuk nutrisi lengkap yang menyumbang kepada kesihatan rambut adalah sgt penting. Terutama jika usia semakin meningkat, pemakanan yang tidak sihat, terdedah kepda pencemaran, menyebabkan masalah pada rambut dan akarnya. Jom lihat apa yang rambut dan kulit kepada anda perlukan.
Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Set nutrisi utk rambut sihat dan lebat

 

Petua rambut sihat, petua lebatkan rambut, petua untuk rambut, kacang hijau lebat rambut, kulit tembikai, yogurt utk rambut, petua, daun rambutan, santan lebat rambut, santan kelapa, PROSANTE, ESP, ZINC COMPLEX, B COMPLEX, SET RAMBUT SIHAT

Set Rawatan Rambut luaran

Jom kita tengok apa rahsia Puan Maria Alwi untuk mengatasi masalah Rambut Gugur Kronik yang lama menghantui beliau sampai malu dengan suami beliau sendiri. Malu sbb rambut tak lebat. Mana tahu cara beliau lebih mudah dan lebih berkesan kepada anda juga. Jom!

Ok, selamat mencuba!

Your Trusted SID
Noorazmiah Mohamad/Huzair B. Bahrin
Wsp : 0103223139/0103223137
Fb :Noor Azmiah Mohamad
ig : kakmiah_jualshaklee

{ 2 comments… read them below or add one }

ummi April 19, 2015 at 1:54 pm

wah.. tengok gambar je buah rambutan tu, rasa macam sedap je.. hehe.

tips hilangkan parut

Reply

azmiah mohamad April 20, 2015 at 12:25 pm

hahaha….keliur la tu…

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: