KESAN BURUK KEMURUNGAN KEPADA DIRI DAN SEKELILING

Assalamualaikum… Tekanan dan bebanan hidup seseorang tidak sama. Miskin atau kaya bukan penentu untuk seseorang tidak mengalami masalah kemurungan. Punca kemurungan juga adalah berbeza-beza pada setiap individu. Tetapi, kesan buruk akibat dari masalah kemurungan pastinya sama. Jom kak miah ceritakan tentang 5 kesan buruk akibat kemurungan. 1.Penghargaan kendiri Kesan buruk paling utama ialah kepada diri […]

Read the full article →

8 GEJALA ATAU PETANDA SESEORANG MENGALAMI KEMURUNGAN

Assalamualaikum… Kalau semalam kak miah dah cerita dan jelaskan tentang apa itu kemurungan, hari ni kak miah nak cerita pula gejala atau simptom bagaimana kemurungan ini dikesan. Kemurungan tidak terus terjadi ya, ia ambil masa yang panjang sebelum kita klasifikasikan ia sebagai kemurungan. Kenapa kita kena kenal gejala kemurungan? Mestilah kena kenal gejala gejala kemurungan […]

Read the full article →

ADAKAH KEMURUNGAN ITU SEJENIS PENYAKIT? APA DEFINISI KEMURUNGAN?

Assalamualaikum Topik baru hari ini yang kak miah nak kupas ialah tentang kemurungan. Kemurungan adalah sejenis penyakit namun bukan penyakit biasa biasa yang boleh kita abaikan. Kemurungan bukan benda remeh. Ia penyakit yang lebih serius daripada barah tapi sering dianggap ringan. So hari ini dan beberapa hari seterusnya kak miah nak kupas betapa seriusnya masalah […]

Read the full article →

CARA RAWAT MASALAH SEMBELIT DENGAN SEMULAJADI

11hb Disember 2017 (Jam 5.45petang) Tadikan…ada seorang ibu datang jumpa kak miah. Hujung bulan lepas kak miah ingat 1st time kak miah jumpa dia. Masa tu 2 orang anak perempuannya ada sama dan salah seorang anaknya tu ada masalah sembelit yang teruk. Katanya, anak perempuanya itu dah diberi macam macam ubat untuk selesaikan masalah sembelitnya […]

Read the full article →

BETULKAH BONUS SHAKLEE LUMAYAN WALAUPUN BELUM MASTER COORDINATOR?

Assalamualaikum….. Kak miah tak pernah tayang bonus shaklee kak miah selama bersama shaklee 5 tahun. Memang jenis tak suka pun nak beritahu orang bab bab gini. Tapi hari ni kak miah terpaksa pecahkan tembok itu sebab rupanya ada insan yang nak jadi patner bisnes kak miah, tapi tak yakin Shaklee mampu bayar lumayan kat semua […]

Read the full article →

5 TIPS MENGURANGKAN GEJALA PMS ATAU PERIOD PAIN

Assalamualaikum… Kak miah faham, setiap kali PMS menyerang memang rasa nak buat apa pun takde mood. Kalau boleh, jumpa orang pun tak nak kan? Apalagi kalau nak hadap kesibukan kerja atau suasana hingar. Memang rasa nak marah je. Betul tak? Tapi, kak miah ada beberapa tips yang boleh kawan kawan cuba untuk melegakan sedikit sebanyak […]

Read the full article →

SIMPTOM DAN GEJALA SINDROM PRAHAID ATAU PMS

Assalammualaikum…. Wanita ni memang complicated. Tapi itulah keistimewaan seorang wanita. Kak miah yakin, ramai wanita yang mengalami gejala gejala Sindrom PraHaid dalam hidup mereka, setiap bulan silih berganti. Persoalannya, bahayakah gejala gejala ini kepada wanita? Simptom dan gejala PMS atau sindrom PraHaid jika tidak ditangani boleh memudaratkan diri. Terdapat lebih dari 100 gejala yang dikenal […]

Read the full article →

APA ITU PREMENSTRUAL SYNDROME (PMS)?

assalamualaikum… Pernah tak anda sebagai seorang wanita dalam satu satu masa tu rasa nak marah orang, rasa sentap dan sensetif tak tentu fasal, rasa badan lain macam? Kalau ya, kemungkinan anda adalah antara 50% dari wanita yang mengalami Premenstrual Syndrome¬†(PMS) atau Sindrom PraHaid. selain masalah masalah kitaran haid yang lain seperti Dismenorea, menoragia dan amenorea, […]

Read the full article →