FIBROID- SIMPTOM SIMPTOM FIBROID DAN CARA DIAGNOSIS

by azszua03 on 12 August 2018

Assalamualaikum…

alhamdulillah, ramai yang wasap saya tanya tentang simptom simptom fibroid atau tanda tandanya. Baru baca 2 artikel yang saya tulis tentang punca fibroid dan juga jenis fibroid. Semua pulak timbul rasa ada fibroid pada diri masing masing yer. Jangan macam tu puan puan.

 

simptom simptom fibroid, tanda tanda fibroid

 

 

Harus diingat, tidak semua wanita ada simptom yang sama.  Ada sesetengah wanita tiada simptom simptom fibroid atau tanda tanda langsung,  tahu tahu dah besar fibroid di sistem peranakan. Lagi ngeri kalau doktor terus suruh buang dengan buat pembedahan secepat mungkin.

Jadi, simptom yang saya akan nyatakan disini adalah yang paling biasa dihadapi oleh penghidap fibroid dan juga simptom ini berbeza bagi setiap wanita.

Simptom simptom Fibroid.

  • Haid yang banyak dan berpanjangan.

Situasi yang paling selalu dihadapi oleh wanita yang menghidap masalah ini ialah pendarahan yang tidak mengikut tempoh haid dan ketika tempoh pendarahan banyak tidak seperti haid normal. Jika mengalami situasi seperti ini sila berjumpa dengan pakar sakit puan segera. Simptom seperti ini boleh mengakibatkan masalah lain seperti anemia.

  • Sakit dibahagian pelvis dan pinggang

Kesakitan ini biasanya dihadapi apabila saiz fibroid sudah membesar dan menekan organ lain. Kadang kala rasa seperti menyucuk nyucuk umpama sewaktu senggugut. Bahagian pinggang juga akan terlibat sama.

  • Sakit ketika hubungan seks

Penghidap juga mungkin akan merasakan sakit ketika melakukan hubungan suami isteri kerana bahagian peranakan akan terganggu dan fibroid juga akan terlibat.

  • Buncit dan rasa perut senak.

Ada wanita yang mengalami senak perut dan ketidakselesaan. Perut juga terasas seperti membesar umpama mengandung.

  • Masalah kesuburan.

Kebanyakan fibroid dikesan ketika wanita membuat pemeriksaan atau rawatan kesuburan. Ya, fibroid mengganggu kesuburan wanita dan kebiasaannya mengalami haid yang tidak teratur.

apa itu fibroid, bagaimana rawat fibroid, buang fibroid, buang rahim, estrogen dan fibroid, fibroid, fibroid besar, fibroid kecil, fibromas, hamil bersama fibroid, kecutkan fibroid, kecutkan secara semulajadi fibroid, keguguran disebabkan fibroid, keguguran spontan, komplikasi fibroid, leiomyomas, makanan elak fibroid, myomas fibroid, pembedahan uterus, plasenta privera, punca fibroid, rawatan fibroid, rawatan kecut fibroid, rawatan semulajadi fibroid, risiko fibroid, sakit tak fibroid, simptom fibroid, tanda fibroid,

  • Kerap membuang air kecil

simptom ini juga biasa dialami oleh penghidap fibroid terutama jika saiz fibroid sudah membesar dan menekan pundi kencing terbabit.

  • Anemia.

Anemia atau masalah kekurangan sel darah merah juga antara simptom yang dihadapi oleh penghidap fibroid. ini terjadi akibat dari pendarahan yang berlaku.

ok, sekiranya ada simptom simptom fibroid diatas ni, anda mungkin mempunyai mempunyai fibroid. Mungkin sahaja. Tapi bagaimana nak pastikan sama ada simptom ini benar disebebakan fibroid atau ada masalah lain? Ok, sila la dapatkan nasihat dari pakar perubatan untuk mendiagnosis tahap kesihatan anda. Cara diagnosis ada pelbagai, sama ada melalui sinar X-ray, Ultrasonagraphy, MRI, Hysteroscopy, ataupun ujian darah. Bergantung pada keadaan dan pendapat doktor yang merawat anda.

Cara kecutkan Fibroid secara semulajadi

Selain melalui pembedahan untuk membuang fibroid, terdapat juga kaedah menggunakan supplemen semulajadi untuk mengecutkan fibroid. Kaedah ini sangat selamat dan berkesan dan sudah terbukti berjaya. Supplemen yang dimaksudkan ialah supplemen antioksidan iaitu Vivix, Carotomax dan GLA Complex. Jom tengok testimoni mereka yang dah berjaya.

apa itu fibroid, bagaimana rawat fibroid, buang fibroid, buang rahim, estrogen dan fibroid, fibroid, fibroid besar, fibroid kecil, fibromas, hamil bersama fibroid, kecutkan fibroid, kecutkan secara semulajadi fibroid, keguguran disebabkan fibroid, keguguran spontan, komplikasi fibroid, leiomyomas, makanan elak fibroid, myomas fibroid, pembedahan uterus, plasenta privera, punca fibroid, rawatan fibroid, rawatan kecut fibroid, rawatan semulajadi fibroid, risiko fibroid, sakit tak fibroid, simptom fibroid, tanda fibroid, uri bawah

 

apa itu fibroid, bagaimana rawat fibroid, buang fibroid, buang rahim, estrogen dan fibroid, fibroid, fibroid besar, fibroid kecil, fibromas, hamil bersama fibroid, kecutkan fibroid, kecutkan secara semulajadi fibroid, keguguran disebabkan fibroid, keguguran spontan, komplikasi fibroid, leiomyomas, makanan elak fibroid, myomas fibroid, pembedahan uterus, plasenta privera, punca fibroid, rawatan fibroid, rawatan kecut fibroid, rawatan semulajadi fibroid, risiko fibroid, sakit tak fibroid, simptom fibroid, tanda fibroid, uri bawah

 

apa itu fibroid, bagaimana rawat fibroid, buang fibroid, buang rahim, estrogen dan fibroid, fibroid, fibroid besar, fibroid kecil, fibromas, hamil bersama fibroid, kecutkan fibroid, kecutkan secara semulajadi fibroid, keguguran disebabkan fibroid, keguguran spontan, komplikasi fibroid, leiomyomas, makanan elak fibroid, myomas fibroid, pembedahan uterus, plasenta privera, punca fibroid, rawatan fibroid, rawatan kecut fibroid, rawatan semulajadi fibroid, risiko fibroid, sakit tak fibroid, simptom fibroid, tanda fibroid, uri bawah

 

Bagaimana nak dapatkan supplemen set Fibroid ni?

Boleh hubungi saya di talian 019-2423139 (azmiah)  atau klik link dibawah ni terus ke whatsapp saya :

http://vivixforfibroid.wasap.my

http://vivixforfibroid.wasap.my

http://vivixforfibroid.wasap.my

Nak buat belian online pun boleh yer puan puan.  Cuma perlu ada credit card atau debit card sahaja.Kemudian klick button dibawah.

 

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: