3 MAKANAN BAIK UNTUK HATI BERLEMAK BAGI MENGURANGKAN GEJALA

Assalamualaikum semua… Hari ini syaa ingin kongsikan 3 jenis makanan baik untuk hati yang perlu diamalkan oleh setiap dari kita terutamanya mereka yang telah disahkan mempunyai masalah hati berlemak. Makanan yang baik boleh merendahkan tahap masalah hati anda. Sebenarnya ada banyak jenis makanan, tetapi saya kongsikan hanya 3 makanan yang paling mudah ditemui dan sebab […]

Read the full article →

ELAK MAKAN JIKA HATI BERLEMAK 5 MAKANAN INI – FATTY LIVER

Assalamualaikum…. Bila dah ada penyakit hati, dah tak sihat, maka makanan perlu dikawal. Apa nak elak makan jika hati berlemak? Dari makanan kita boleh dapat nutrisi. Dari makanan juga kita boleh dapat penyakit. Betulkan walau ramai cuba menafikan bahawa apa yang kita makan itulah yang kita dapat sekarang. Jadi, hari ni saya nak kongsikan 5 […]

Read the full article →

7 SIMPTOM HATI BERLEMAK TAHAP KRONIK YANG PERLU RAWATAN SEGERA

Assalamualaikum semua… Nak sambung entry semalam, kalau semalam saya kongsikan simptom simptom permulaan terjadinya penyakit hati berlemak atau fatty liver, hari ni saya nak kongsikan simptom hati berlemak tahap kronik pula. semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada orang ramai. Jika simptom awal dikesan tapi tidak diendahkan, lama kelamaan komplikasi akan menjadi lebih buruk. Dari hati […]

Read the full article →

7 TANDA TANDA HATI BERLEMAK ATAU SIMPTOM FATTY LIVER

Assalamualaikum semua… Sudah habis baca artikel saya tentang Penyakit hati dan Hati Berlemak? Jika sudah, terima kasih kerana meneruskan pembacaan anda hingga ke artikel ini. Kali ini saya nak kongsikan dengan anda semua tentang Tanda tanda hati berlemak atau simptom fatty liver yang perlu kita semua ketahui. Semasa suami saya mengalami masalah hati berlemak ini, […]

Read the full article →

PENYAKIT HATI BERLEMAK ATAU FATTY LIVER APA MAKSUDNYA?

Asslamualaikum semua…. Hari ini saya nak menulis tentang salah satu masalah kesihatan yang sering dialami oleh rakyat Malaysia iaitu Penyakit Hati Berlemak. Tak perlu tengok orang lain, suami saya sendiri pernah mengalami masalah hati berlemak (bacaan ALT tinggi) semasa beliau didiagnosis masalah kolesterol tinggi dulu. Alhamdulillah sebulan selepas disahkan itu, beliau bebas dari masalah ini […]

Read the full article →

APA ITU PENYAKIT HATI (LIVER DISEASE) DAN JENIS JENIS PENYAKIT HATI?

Assalamualaikum semua… Topik baru hari ni saya nak cerita tentang Penyakit Hati yang semakin ramai hidapi tanpa mereka sedar. Siapa sini ada masalah ini? Mesti korang tak tahu sebab tak boleh dilihat dari luaran kan? ok jom saya jelaskan dalam istilah sains tau, bukan masalah hasad dengki, dendam kesumat tu ya. Belum sampai tahap ahkak […]

Read the full article →

MESTI PILIH PENGEDAR SHAKLEE BERPENGALAMAN DAN BERILMU

Assalamualaikum semua…Hari ni saya nak buat artikel khas berkaitan bagaimana anda mesti pilih pengedar Shaklee yang betul. Saya faham ramai yang keliru dan juga ramai yang seperti terkapai kapai selepas belian apabila tidak ada guide dari seller. Saya dapat ramai customer yang mengadu pernah buat belian tapi tak dapat konsultasi. Bahaya tau sebenarnya kalau tak dapat […]

Read the full article →

5 JENIS MAKANAN PERLU DIELAK PENGHIDAP TIROID UNTUK LEBIH SIHAT

Assalamualaikum. Jika ada pemakanan yang bagus diambil oleh pesakit hipotiroid dan juga hipertiroid sebagaimana saya jelaskan sebelum ini,  pastinya ada juga makanan perlu dielak penghidap tiroid agar dapat menjamin kesihatan yang lebih baik. Bagaimana anda mengenalpasti menu tersebut? Kenapa sesuatu hidangan itu harus dijauhi dari pesakit tiroid? Ok, jom saya jelaskan kenapa setiap satu alasan mengapa makanan […]

Read the full article →