15 TANDA DAN SIMPTOM PENYAKIT TIROID JENIS HIPOTIROIDISME

Assalamualaikum…. Sebagaimana artikel sebelum ini, saya sudah ceritakan tentang masalah hormon tiroid yang mengganggu sistem tubuh manusia terbahagi kepada dua situasi iaitu keadaan dimana hormon tiroid berkurang (hipotiroid) dan juga keadaan apabila hormon tiroid berlebihan (hipertiroid). Hari ini saya nak cerita lebih terperinci tentang tanda tanda dan simptom penyakit tiroid jenis Hipotiroid. Simptom Penyakit Tiroid […]

Read the full article →

BAGAIMANA MASALAH HORMON TIROID GANGGU SISTEM TUBUH

Assalamualaikum w.b.t Pernah dengar tentang tiroid? atau anda juga pernah alami masalah hormon tiroid? Ya,  dianggarkan 300 juta penduduk dunia mengalami masalah ini. Kebanyakan dari mereka tidak menyedari masalah kekurangan atau berlebihan hormon tiroid yang dialami dan sering menyangkakan gejala yang mereka hadapi akibat dari penyakit lain. Apa itu tiroid? Tiroid ialah sejenis organ kecil […]

Read the full article →

DISAHKAN KANSER PAYUDARA TAHAP 2 SELEPAS KEMATIAN SUAMI

Assalamualaikum… Kisah ini dialami oleh kak Norhayati Tee Abdullah dan diceritakan semula oleh anak sulung beliau iaitu Sharifah Norizah Bte Talib,  pengalaman disahkan kanser payudara dan bagaimana beliau melalui saat saat getir tersebut. Juga kisah sedih sebelum disahkan kanser tahap 2. Jom sama sama kita hayati dan ambil pengajaran dari cerita dan pengalaman penghidap barah […]

Read the full article →

5 CARA CEGAH KANSER PAYUDARA SEBELUM TERLAMBAT

Assalamualaikum wanita hebat! Kalau semalam saya dah cerita tentang risiko kanser payudara yang tidak boleh dielak,  hari ni saya nak kongsikan pula tentang cara cegah kanser payudara meskipun tergolong antara mereka yang berisiko. Yang paling penting ikhtiar untuk hindarinya.   Orang kata mencegah lebih baik dari mengubati. Benarlah tu,  mencegah bukan sahaja lebih baik tapi […]

Read the full article →

RISIKO KANSER PAYUDARA YANG TIDAK BOLEH DIELAK

Assalammualaikum ladies… Sudah baca entry tentang jenis jenis kanser payudara? Ha,  ada macam macam jenis kan.  Sajer saya tak letak gambar,  nanti ada yang gerun pula. Ok,  nak tahu tak siapa yang ada risiko kanser payudara ni?   Jangan tak tahu,  semua wanita dan lelaki ada risiko mendapat kanser payudara.  Ya!  Lelaki juga boleh mendapat […]

Read the full article →

5 JENIS KANSER PAYUDARA DITAKUTI WANITA

Assalamualaikum wanita hebat! Bila bercerita tentang 5 jenis ketulan dipayudara,  dan salah satunya ialah barah atau kanser,  saya cuba mencari info berkenaan kanser payudara pula.  Hinggalah saya jumpa banyak info yang saya rasa perlu untuk saya kongsikan bersama wanita semua. Permulaannya ialah tentang 5 jenis kanser payudara. Ya,  bukan 5 jenis kanser ya.  Tapi kanser […]

Read the full article →

KOS RAWATAN BUANG KETULAN DI PAYUDARA MELALUI PEMBEDAHAN

Assalamualaikum kawan kawan, Perkara pertama yang difikirkan apabila ingin mendapatkan rawatan tak kira apa masalah kesihatan sekalipun ialah tentang kos rawatan. Pasti ada yang tertanya tanya berapakah yang diperlukan untuk kos rawatan buang ketulan dipayudara. Saya ada mengumpul data dari beberapa wanita yang menjalani pembedahan membuang ketulan dipayudara mereka sebagai rujukan dan panduan kita semua.Oh […]

Read the full article →

CARA KECUTKAN KETULAN DI PAYUDARA DENGAN SELAMAT DAN SEMULAJADI

Assalamualaikum wanita wanita hebat…. Hari ni saya nak kongsikan dengan kawan kawan semua tentang cara kecutkan ketulan di payudara dengan kaedah yang selamat dan semulajadi. Yang paling penting ianya berkesan. Kaedah yang nak saya kongsikan ini terbahagi kepada 2 bahagian. Bagi wanita yang mengalami ketulan dipayudara, tak kisah jenis ketulan yang bagaimana pun, perlu mengambil […]

Read the full article →